Przejdź do głównej zawartości

Domowy przecier pomidorowy (na zimę)

Przepis, który dziś Wam podaję, muszę powtórzyć w najbliższych dniach z prostego powodu: przecier został zrobiony z myślą o zimie, lecz do zimy nie dotrwał. To chyba najlepsza rekomendacja :). Inspirację zaczerpnęłam od Mamy, podobnie jak przepis (podejrzany na stronie Kwestia Smaku). Musicie zrobić! :)

Składniki:
- 4 kg pomidorów (użyłam podłużnych),
- 2 łyżki cukru,
- 1 łyżka soli.

Pomidory myjemy, kroimy w większą kostkę. Wrzucamy do garnka, zagotowujemy. Gotujemy przez ok. 20 minut, następnie miksujemy za pomocą blendera. Przecieramy przez sito, by pozbyć się skórek. Przecier ponownie zagotowujemy, dodajemy cukier i sól. Gotujemy bez przykrycia (przez ok. 20 minut), by pozbyć się nadmiaru płynu i zagęścić przecier. W tym czasie myjemy słoiki i wyparzamy w piekarniku (o metodzie możecie poczytać TU). 
Do gorących słoików nakładamy przecier, zakręcamy. Umieszczamy w piekarniku (rozgrzany do 110 stopni) i pasteryzujemy ok. 30-40 minut. Gorące słoiki ustawiamy do góry dnem. Smacznego!

Komentarze

  1. Przetestuję na pewno, bo ten ze sklepu coś ostatnio średnio mi smakuje. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. domowy przecier jest najlepszy, ja też już trochę zrobiłam, choć lubię też łychą wyjadać z garnka w czasie robienia. Miłego dnia i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszny, domowy i bez konserwantow! To jest to!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji